ارائه ی آخرین نتایج پانکراس مصنوعی جدید در نشست سالانه ی  AAAS

13 فوریه 2019- یکی از محققان دانشکده ی پزشکی دانشگاه ویرجینیا نتایج به روز رسانی شده از پانکراس های مصنوعی ساخت این دانشکده را- از جمله نتایج اولیه ی حاصل از یک کارآزمایی بالینی بزرگ در سراسر کشور - را در نشست سالانه AAAS(انجمن آمریکایی پیشرفت علوم)ارائه نمود. این سخنرانی توسط پرفسورBoris Kovatchev، مدیر مرکزتکنولوژی دیابت دانشگاه ویرجینیا در 15 فوریه انجام شد.

در این پانکراس مصنوعی از یک الگوریتم پیشرفته ی کامپیوتری برای نظارت و تنظیم میزان قند خون افراد مبتلا به دیابت نوع 1 با هدف بی نیاز شدن از اندازه گیریهای انگشتی مکرر قند خون در روز و تزریق دستی انسولین استفاده شده است.

مطالعه ی بین المللی پانکراس مصنوعی با حلقه ی بسته، این الگوریتم را در دو فرمت زیر آزمایش نمود:

·        یک برنامه ی نرم افزاری گوشی هوشمند(الگوریتم) که به صورت بی سیم به یک مانیتور مداوم قند خون و یک پمپ انسولین متصل است

·        الگوریتم در پمپ انسولین جاسازی شده بود.

پرفسورKovatchev ، با آخرین اطلاعات در مورد آزمایشات بالینی این پانکراس مصنوعی، یک مرور کلی از تلاش های مداومUVA برای کنترل بهتر و یافتن درمانی برای دیابت نوع 1 از طریق پروژه ی پزشکی فردگرایانه برای دیابت (PrIMeD) ارائه داد. پروژه ی PrIMeD از صندوق سرمایه گذاری استراتژیک UVA مبلغ 16.9 میلیون دلار برای یافتن راه هایی برای شناسایی، کنترل و در نهایت درمان این بیماری که میلیون ها نفر را تحت تاثیر قرار داده است، دریافت کرده است. اهداف این پروژه عبارتند از: غربالگری ژنتیک برای همه کودکان و نوجوانان زیر5 سال در ویرجینیا، اجرای برنامه های نظارتی و طرح های درمانی فردگرایانه از طریق رویکردهای کامپیوتری و طراحی برنامه های ایمونوتراپی جدیدی که بتوانند توانایی تولید مجدد انسولین را به بدن بازگردانند.

منبع و سایت خبر:

https://uvahealth.com/

https://www.news-medical.net/news/20190213/UVA-researcher-to-present-updates-on-new-artificial-pancreas-at-AAAS-Annual-Meeting.aspx